İSRÂ
İSRAF
(Dream Dictionary of Phrase) :
Zamanını ve maddi imkanını sorumsuzca harcağıdığını görmek AllahTeala'nın gazabına, yoksulluğa düşmeye yahut ishal olmaya delalet eder.
İSRAFİL (a.s.)
(Dream Dictionary of Phrase) :
Dört büyük melekten İsrafil Aleyhisselamı görmek hayırlı haber almaya, kazançlı bir işe başlamaya, kazançlı yolculuğa, Onun Sur'a üflediğini ve yalnız kendisinin duyduğunu görmek vefat etmeye, Bu suru görmek büyük olayların meydana gelmesine, Birinci surru işitmek salih kimselerin kurtuluşuna, zalim, kafir ve iki yüzlülerin helakine, İkinci suru işitmek geçiminin devam etmesine, gizli tutulan şeylerin açığa çıkmasına, İsrafil Aleyhisselamın üflediği surunu bir bölgedeki herkesin duyduğunu görmek, zalimlerin helak olmasıyla orada adaletin tekrar sağlanmasına, mazlumların ve iyi insanların kurtulmasına delalet eder.
KISRAK
(Dream Dictionary of Phrase) :
Şerefli ve muhterem bir kadına, Kısrak bekar için evlenmeye delalet eder.
BENÎ İSRÂİL (İsrâiloğulla
(Islamic Glossary) :
Ya'kûb aleyhisselâmın, on iki oğlundan gelen evladı ve torunları. Ya'kûb aleyhisselâmındiğer adı İsrâîl olduğu için, soyundan gelenler bu isimle anılmışlardır.Allahü teâlâ, Kur'ân-ı kerîmde meâlen buyurdu ki:Îsâ bin Meryem de bir zamanlar şöyle demişti: "Ey Benî İsrâil! Ben size Allahü teâlâtarafından gönderilmiş bir peygamberim. Benden evvel (gönderilmiş olan) Tevrât'ıntasdîkçisi, benden sonra gelecek bir peygamberi de müjdeleyici olarak geldim, ki opeygamberin ismi Ahmed'dir (Muhammed'dir) . (Saf sûresi: 6)Benî İsrâil yetmiş bir fırkaya ayrılmıştı. Bunlardan yetmişi Cehennem'e gidip, ancakbir fırkası kurtulmuştur... (Hadîs-i şerîf-Sünen-i Tirmizi-Milel-Nihâl Tercümesi)Ümmetimin âlimleri, Benî İsrâil'in peygamberleri gibidir. (Hadîs-i şerîf-Mektûbât-ıRabbânî)Benî İsrâil Yûsuf aleyhisselâmdan sonra Mısır'da çoğaldı. Fakat burada zulüm ve hakâretgördüler. Bu durum Mûsâ aleyhisselâm zamânına kadar devâm etti. Mûsâ aleyhisselâm onlarıMısır'dan alıp Şeria vâdisinin doğusundaki bölgeye yerleştirdi. Zamanla h azret-i Mûsâ'nındînine uyanlar azaldı. Hazret-i Îsâ gelince, Mûsâ aleyhisselâma verilen Tevrat'ın hükmünükaldırdı. Benî İsrâile, hazret-i Îsâ'nın dînine uymak lâzım oldu. Fakat onlar, Îsâ aleyhisselâmaîmân etmeyip, Tevrat'a uymakta inad ettiler. Sevgili Peygamberimiz Muhammed aleyhisselâmson peygamber olarak gelince de Îsâ aleyhisselâmın dîninin hükmü kalktı. Herkesin İslâmiyeteuyması lâzım oldu. Fakat Benî İsrâil Peygamber efendimizi kıskandıklarından O'nunpeygamberliğine ve İslâmiyete inanmadılar. (Harputlu İshak Efendi, Nişancızâde,Rahmetullah Efendi)
İSRÂ SÛRESİ
(Islamic Glossary) :
Kur'ân-ı kerîmin on yedinci sûresi.İsrâ sûresi Mekke'de nâzil oldu (indi). Yüz on bir âyet-i kerîmedir. Peygamber efendimizinmîrâc (göklere çıkarılma) mûcizesinin Mekke'den Kudüs'e kadar olan kısmı bu sürenin birinciâyetinde anlatıldığı için sûreye İsrâ adı verilmiştir. İsrâ'yı inkâ r küfürdür. Mîrâcı yâni Kudüs'tensonrasını inkâr ise bid'attir. İsrâ sûresindeki belli başlı konular mîrâc mûcizesi, Benî İsrâil'in(İsrâiloğullarının) nankörlükleri ve başlarına gelenler, Allahü teâlânın kudreti, kıyâmet ve âhirethayâtına dâir hükümlerdir. (İsmâil Hakkı Bursevî)İsrâ sûresinde Allahü teâlâ meâlen buyurdu ki:Menfaatleri ve lezzetleri çabuk geçen, tükenen dünyâyı isteyenlerden dilediğimize,istediğimizi veririz. Âhiret menfaatleri için çalışan mü'minlerin mükafâtları boldur. (Âyet:18)Herkes kendine uygun iş yapar. (Âyet: 84)Peygamber efendimiz, Zümer ve İsrâ sûrelerini okumadıkça uyumazdı. (Hazret-i Âişe)